Într-o lună se va deschide primul cinema IMAX din România

Cu o mică întărziere față de cum fusese anunțat inițial, Cinema City International va inaugura la București primul cinematograf IMAX din țară. Pe 20 noiembrie, în incinta mall-ului AFI Palace Cotroceni, va fi deschis un megaplex ce va conține 21 de săli de cinema, relatează Mediafax.

Noul megaplex va avea aproximativ 4.300 de locuri împărțite în 17 săli standard, 3 V.I.P. (30-50 de locuri) și una IMAX (400 de locuri). Pe lângă tehnologia ce are la bază o peliculă de 70mm, în sala IMAX vor rula și filme în 3D, folosindu-se unul dintre cele mai mari proiectoare din lume. Acesta permite rularea simultană a două benzi de film obișnuite, la o viteză de 24 de cadre pe secundă. Lumina generată de lămpile acestui proiector va fi atât de puternică încăt, dacă ar fi poziționată pe Lună, ea s-ar vedea cu ochiul liber de pe Pământ. Ecranul acestei săli va fi aproape cât jumătate dintr-un teren de fotbal și va avea o formă curbată, pentru a cuprinde vederea periferică a spectatorilor. Pe scurt – investiţii uriaşe.

Potrivit CEO-ului Cinema City International, ”una dintre primele inițiative pe care le luăm atunci când deschidem un IMAX este să contactăm Ministerul Educației din țara respectivă. Școlile sunt interesate să folosească IMAX-ul drept unealtă educațională”. Problema e că la noi în țară e foarte posibil ca această inițativă să fi eșuat. Având în vedere câți miniștrii s-au perindat în ultima vreme pe la minister, probabil că oamenii n-au mai știut cu cine să vorbească. De asemenea, reprezentatul companiei-mamă a declarat că piața din România pare să fie pregătită pentru un al doilea cinematograf IMAX.

smart guess: După părerea mea, CEO-ul Cinema City, Mooky Greidinger pe numele lui, e puțin… naiv. Atâta timp cât nu rulează cel mai nou film al lui Nicolaescu sau vreo telenovelă prelungită pe marele ecran, prin sălile românești de cinema cam bate vântul. Să sperăm, totuși, că IMAX-ul și 3D-ul vor reuși să aducă mai mulți spectatori, de bine, de rău, industria fiind încă în stare să mai producă filme care să merite efortul deplasării și banii pe bilet.